1-1-11

1 januari, 2011 § Een reactie plaatsen

‘Alles gaat voorbij, elke droom vervaagt als je je ogen open doet. Je raakt het kwijt.’

Het afgelopen jaar is het moeilijkste uit mijn leven. Bovenstaande situatie overkomt me; letterlijk. Alles, ik geef alles om dat moment terug te draaien. Mijn ogen open te doen en… Helaas. Ik heb ‘pech’. Zo heet dat dan. Pech.
Wat moet je daar nu mee? Péch. Wat een onzinnige term. Ontelbare malen belangrijker nog: hoe kom ik van die ‘pech’ af?

“Elke dag brengt nieuwe kansen,” vertelt een mij onbekende dame gisteren aan de telefoon. Zo positief. Zo mooi. Maar ik raak ongeduldig. Ik wil naar de figuurlijke kassa. Ik wil die kansen inwisselen. Voor onversneden liefde, voor leven. Voor dat wat bij anderen soms zo vanzelfsprekend lijkt.

‘Het leven heb je zelf in de hand.’ Je kunt het op zijn minst proberen. Dan nog glipt het uit je handen als je pech hebt. Vandaar mijn belangrijkste voornemen: met ingang van vandaag, 1-1-11, weiger ik ‘pech’ en zijn onbesuisde partners toegang. Ik hoop dat ‘pech’ het enige is wat dit jaar een stille dood sterft. Vaarwel, pech. Welkom geluk en voorspoed; ik open ramen en deuren.

Getagd:

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu 1-1-11 voor iSheila's Biodome.

Meta

