‘Zoekt u afleiding?’

19 januari, 2011 § Een reactie plaatsen

Tijdens mijn eerste opleiding riep ik geregeld: “Procrastination is my middle name.” Nooit las ik zoveel boeken als tijdens een tentamenperiode. Nu ik aan mijn tweede boek werk, klopt de heer of mevrouw P. weer aan de deur: “Zoekt u wat afleiding, wellicht?”

Vandaag heb ik al een aflevering Glee gekeken. SE01, EP13. Voor het eerst in tijden meer dan drie regels geSkypet. Ja, de was draait ook, klopt. De koffie is echter al op – en aangezien ik vanavond nog koffie wil drinken, geen enkel excuus nog een koffie op het vuur zetten. Bloggen heb ik nog niet gedaan vandaag. Ik begon al een blog over Ajax-Feyenoord vanavond – opgeslagen als concept. De wasmachine kan elk moment luid piepend aangeven dat de was klaar is. Verleidelijk. En oh, wat moet ik pla… Daar piept ie al. Zie, nu moet ik wel naar de badkamer.

Het is een bagger alinea, hierboven. Kop noch staart. Maar wat maakt het uit. Er zijn weer wat woorden uit mijn handen gekomen. Zoals Matthew van Amsterdam Writers zegt: “write first. ask questions later”. Beter een bagger alinea, dan geen alinea.

Bovenstaande tekst redigeren, zou echter je reinste procrastinatie zijn. Dat doe ik dus niet. Tegelijkertijd heb ik De Woorden zwart op wit gezet. Of in dit geval, wit op blauw. Die badkamer, daar ontkom ik niet aan. Het procrastineren edoch, houdt op na het volgende leesteken: .

Getagd: , ,

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu ‘Zoekt u afleiding?’ voor iSheila's Biodome.

Meta

