Ik lees, u leest, wij lezen

8 januari, 2012 § Een reactie plaatsen

52 boeken lezen in 52 weken. Dat is het plan van Daphne.

En dus vroeg ze op Facebook om boekentips. Die haar prompt om de oren vlogen. De tips die ik gaf, uit de losse pols en naar ik nu zie, een lijst van tien:

* The Ministry of Special Cases – Nathan Englander;
* Reis naar het einde van de Nacht – Celine;
* Montijn – Dirk Ayelt Kooiman;
* Aan Frankrijk uitgeleverd – A.A. Alberts;
* Alles is ijdelheid – Claire Goll;
* Die unendliche Geschichte – Michael Ende;
* De perzik van onsterfelijkheid – Jan Wolkers;
* Werther Nieland – Gerard van het Reve;
* Nacht op de kale berg – Karel van het Reve;
* Sookie Stackhouse-serie – Charlaine Harris

Veel ‘oud’ werk. Maken boeken meer indruk als je ze in je late tienerjaren, dan wel ‘vroeg in de twintig’ leest? Of las ik per toeval de betere boeken in die periode? Leuke kwestie om eens langer over na te denken. Een goed marktonderzoeker weet dat een causaal verband niet zo eenvoudig is als niet-goede onderzoekers (willen doen) geloven.

Als je nieuwsgierig bent naar de boekentips die Daphne kreeg, hier vind je ze. Wil je meer tips van mij; hier alvast twee boeken die ik van plan ben te herlezen:
* Nooit meer slapen – W.F. Hermans
* De donkere kamer van Damocles – W.F. Hermans

Overigens worstel ik zelf al weken met Philip Kerrs ‘The Shot’. Ik kom er maar niet doorheen. Bladzijde 266, nu. Van de 456. De traagheid.

Misschien moet ik naast het noteren van de uitleesdatum en -locatie, ook de datum dat ik begin noteren achter in het boek. Sterker nog, dat ga ik doen. Eerst dit boek uitlezen. Dan verder. Met als troost een waar snelleesboek: de nieuwe Charlaine Harris.

Na Harris, vlijtig voort volgens het adagium ‘snelleesboeken afwisselen met literatuur’.  Zo lees je tenminste nog ‘ns iets (anders).

Getagd: , , , , , , , , , , , ,

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Ik lees, u leest, wij lezen voor iSheila's Biodome.

Meta

