Uitdagingen komen per drie

28 maart, 2013 § 6 reacties

Soms weet je dat het tijd is voor iets nieuws. Tijd voor een uitdaging. Of twee. Of drie. En soms denk je dan niet: ‘Een tegelijk!’ Nee, soms denk je: ‘Ik wacht niet, ik wil het alledrie. En ik wil het nu.’ Ziedaar de situatie waarin ik mij bevind. Ik wil drie nieuwe ietsen.

30 DAGEN UITDAGING: ELKE DAG UITERLIJK 07.30u OP
Dat klinkt wellicht eenvoudig, ware het niet dat ik als schrijver vanuit huis werk en dus geen kantoortijden hoef te draaien. Ook is het met de gebroken nachten die met het ouderschap komen (een geweldige luxe) best wel eens verleidelijk dat halfuurtje langer te blijven liggen. Genoeg. De ochtenden worden langer (licht!), de avonden worden langer (licht!); nu worden ook mijn dagen langer (licht!).
Per Vrijdag 29 maart 2013
NB De zater- en zondagen tellen niet mee
Doel Meer tijd creëren.

30 DAGEN UITDAGING: ELKE DAG EEN BLOG SCHRIJVEN
Op het moment schrijf ik voor drie blogs. Wanneer ik zin heb, tijd heb, allebei… Die ene blog, die lees je nu. Dit is Sheila prive. Die andere blog, is Sheila de schrijver. De derde blog is nog zo vers, dat ik deze hier nog even niet noem. Het is wel de blog die ik graag wil vullen, de komende 30 dagen.
Per Maandag 1 april 2013
NB Deze uitdaging beschouw ik als vrijwel ondoenlijk
Doel Soft launch mogelijk maken op 1 mei 2013

30 DAGEN UITDAGING: ELKE DAG DIE SUIKERTROEP LATEN LIGGEN
De afgelopen dagen at ik alles wat ik maar wilde. Brood met olie en zout, kazen, koekjes, chocola, chips,… Mijn verjaardag vier ik komend weekend, dan eet ik ‘gewoon’ taart. En nog wat paaseitjes. Halvajam. Daarna is het afgelopen met producten met ‘suiker’ als eerste ingrediënt in de lijst. Chips en kaas mogen ook wat minder, maar die hoeveelheden suiker, daar wil ik echt vanaf.
Per Maandag 1 april 2013
NB Dit lijkt me goed te doen
Doel Lijf tijd gunnen te herstellen van de suikeroverdoses

Overigens lopen er gelijktijdig andere uitdagingen:
1) Tweede boek redigeren – per 18 maart 2013 (zie ook: November equals…)
2) Stoppen met emoticons – per direct
3) Stoppen met krachttermen – per 1 april 2013

Ik hou u op de hoogte.

Getagd: , , , , , ,

§ 6 Reacties op Uitdagingen komen per drie

  • Marloes schreef:

    Uitdaging twee en drie zouden mij op mijn lijf geschreven kunnen zijn…alleen die emoticons…die lijken al bijna net zo vanzelfsprekend als een komma of een punt.

  • Marjan schreef:

    Hoi Sheila, ik ga je volgen. En de zoete dingen laten staan, doe ik zelf ook al een tijdje. Nu wel moeilijk met de paasdagen voor de deur. Fijne verjaardag alvast, geniet dan nog maar even van de zoetigheid. Groet, Marjan

  • iSheila schreef:

    Marloes! Leuk! Die emoticons vind ik ook een lastige. Mensen verwachten deze nu ook, vermoed ik. Ik ben echter zo benieuwd of het nog kan, zonder… Komt ironie nog over? Een grap? Ik vraag het me (ook) af. Ool tikte ik al automatisch een ‘:-)’ na ‘Leuk!’ – en moet ik nu een knipoog onderdrukken. Tjonge! (Is dat een krachtterm?)

  • iSheila schreef:

    Dat is leuk te horen, Marjan! Wees maar een stok achter de deur…
    En: dank je wel!

    Oh, die emoticons zitten al in mijn spiergeheugen, wilde al twee keer een smiley plaatsen…

  • iSheila schreef:

    Update…

    Toevoeging aan ‘elke dag vroeg op’: muv feest- en weekenddagen. Ergo: miv morgen!

    Suikertroep: snel opeten wat nog in huis is…

    Elke dag een blog: blog 1/30 hierbij: http://www.amsterdamculture.com/what/exhibitions/rijksmuseum_opening_april_13_2013_rembrandt/

    Emoticons: gaat best goed! Krachttermen…
    Tot mijn verrassing ook best wel goed.
    Manuscript: nu mee verder!

  • Anne-Marie schreef:

    En nu ben ík natuurlijk benieuwd hoe het is gegaan!

Geef een reactie

Wat is dit?

Je leest nu Uitdagingen komen per drie voor iSheila's Biodome.

Meta

